تصویب فوق‌العاده خاص برای کارکنان شهرداری‌ها در مجلس تسریع در روند رسیدگی به لایحه سازمان ملی مهاجرت وزیر اطلاعات: با مسئولان دوتابعیتی طبق قانون برخورد می‌کنیم هشدار اطلاعات سپاه به سودجویان استخراج ارز دیجیتال کمک‌هزینه ناهار، ایاب و ذهاب و مهدکودک فرزندان کارمندان دولت در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد پزشکیان: به دنبال اصلاح کمی و کیفی محتوا و شیوه‌های آموزش هستیم بازدید سرلشکر سلامی از پروژه‌های مهم عمرانی در مناطق مرزی شمال غرب کشور نوجوان دهه هشتادی مشاور نسل Z استاندار کرمان شد بقائی: سپاه نماد مقاومت و افتخار ملت است حکم اعدام حمید حسین‌نژاد عامل شهادت ۸ مرزبان ایرانی اجرا شد شهادت یکی از نیرو‌های امنیتی مازندران حین مأموریت ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس

تبلیغات سیاسی در توئیتر ممنوع شد

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر تمام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ توئیتر در واکنش به افزایش نگرانی ها درباره گسترش اطلاعات اشتباه در سراسر رسانه های جمعی، تمام تبلیغات سیاسی در سرویس خود را ممنوع کرده است.

 

این اقدام توئیتر با سیاست فیس بوک که همچنان از تبلیغات سیاسی (حتی تبلیغات اشتباه) پشتیبانی می کند، در تضاد است. 

 

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر در مجموعه ای از پیام های توئیتری این اخبار را اعلام کرد.

 

او در این باره نوشت: هرچند آگهی های اینترنتی قدرت تاثیرگذاری زیادی دارد، اما این قدرت ریسک های زیادی در حوزه سیاست دارد. در این حوزه از آگهی ها برای تاثیرگذاری روی رای افراد استفاده می شود که به نوبه خود در زندگی میلیون ها نفر نقش مهمی دارد.

 

این در حالی است که فیس بوک  نیز به این اقدام توئیتر واکنش نشان داد. مارک زاکربرگ در کنفرانس مربوط به درآمدهای شرکت در این باره گفت: مطالب سیاسی اهمیت زیادی دارند.

 

زاکربرگ از تصمیم شرکت خود برای کنترل نکردن تبلیغات سیاسی دفاع کرد و گفت: این تصمیم با انگیزه مالی انجام نشده است، زیرا درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی کمتر از نیم درصد درآمد کل شرکت است.

 

از سوی دیگر مدیر برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز به این سیاست توئیتر حمله کرد و آن را تصمیم احمقانه ای خواند.

 

این در حالی است که توئیتر نیز اعلام کرده است درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی بخش اندکی از کل درآمد این شرکت است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده